غریبه

من غریبه دیروز آشنای امروز و فراموش شده ی فردایم. پس در آشنایی امروز می نگرم تا در فراموشی یادم کنی.  نمی دانم این حقارت الفاظ است یا زبان قاصر من که نمی توانم کلامی در باب علاقه ام  بنویسم. پس به چشمان من بنگر و نگاهم را از چشمانی بپذیر که زیبا نیستند ولی زیبایی را بخوبی می فهمند  .در حجم مهربانیت جوانه زدم و با نسیم صدایت به بار نشستم ,دستانت مرا به بی نهایت رسانید و اکنون می رود تا به پایان برسد.هنگامی که کبوتران خیالم در آسمان ناامیدی پر و بال می گشایند.  .اشک را به پهنای بی کسی می ستایم .در آن هنگام است که تنها یک آرزو دارم  .دوست دارم رود باشم. دوست دارم رود باشم و برسم به پای سروی که تنها در آرزوی یک قطره آب است. دوست دارم رود باشم و برسم به دست دختر بچه ای که با امید به آب نگاه می کند.دوست دارم در درگان طبیعت جاری شوم و صدای آرامش بخش آ ب را به جوار شقایق برسانم  .دوست دارم شکست پرتو نور ماه را در اعماق تاروپود وجودم احساس کنم و به همه بگویم: ماه افتخار یک بودن است و خورشید انتظار یک شدن. اما در عمق ناامیدی انگار نیرویی قلبم را روشن و روشن تر می کرد و مرا نصیحت می کرد. در آن هنگام بود که فهمیدم: حتی از آسمان تیره و ابری هم می توان ستاره پیدا کرد,حتی از دریای طوفانی و خروشانی هم می توان ماهی گرفت . اگر آب نیست و آفتاب بی رمق است می توان حتی گل و درخت را در حافظه کاشت و برگ و بارشان را به تماشا گذاشت. تنها باید به چشمهایمان بیاموزیم که زیبایی ها را جست و جو کنند,به گوش هایمان یاد بدهیم که زمزمه های مهربانی را بشنوند و به قلب هایمان هشدار دهیم که جز برای محبت و انسانیت نتپند. هنوز می توان برای پنجه های یخ زده ی گربه ها در کوچه های برفی دل سوزاند.می توان حتی به لطیفه های نه چندان بامزه  خندید. بیا که خندیدن را از یاد نبریم.بیا که غم های بزرگمان را به دست باد بسپاریم و شادی های کوچکمان را با هر دو دست محکم نگه داریم تا باد آنها را با خود نبرد.          وقتی که به لب ساحل رسیدم خود را در مقابل آن همه بزرگی کوچک حس کردم, مثل آن لحظه که خود را در مقابل مهرت حقیر احساس کردم.می بینم که نوازشگری از سوی دریا می وزید.گویی در گوشم زمزمه می کرد. وقتی به دریا می نگرم با خود می اندیشم خورشید ,این روشنی بخش جهان هستی,چگونه توانسته بود , دریا,این واژه ی بی همتا را در خود بشکند ,همانگونه که تو غرور من را در هم     شکستی.                                                                            وقتی که نمی توانی بوسیله  کلمه ها صداقت شقایق را به قلبت ثابت کنی.وقتی که کلمه ها دست به دست هم میدهند تا تو را در گذر زمان به دست بیابان تنهایی و فراموشی بسپارند.وقتی کلمه ها آنقدر لطف ندارند تا دستانت را برای سرودن شعری یاری کنند.وقتی می فهمی که باید حتی از کلمات و روح آسمانیشان هم نا امید شوی  آن وقت سکوت زیبا می شود ,آن وقت همه از سکوتت می فهمند که تو چقدر آسمان را دوست داری  و این زمین را در مقابل یک تکه ستاره ی خاموش هم نمی پذیری.

نظرات 16 + ارسال نظر
صدر شنبه 14 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:06 ق.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام!
اگه بگن با بی معرفت جمله بساز می گم!
وثوق!
اگه بپرسن این که یه کلمه است فعل نداره!
می گم فعلش و از خودش بپرسید!
موفق باشی
صدر

سهیل شنبه 14 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:41 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام خوبی متن قشنگی بود من درباره روابط دختر و پسر و دلایل افسردگی پست دادم البته قسمت دومشه . دوست داشتی بیا بخونش ممنون.. داداشی تو سهیل

[ بدون نام ] شنبه 14 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 07:04 ب.ظ http://fajeaeshgh.persianblog.com

salam aziz..... mer30 khabar dadi...... kheyliiiii ziba bood..... tabrik migam...... montazerim , update boodima age naoomadi bia....... ya hagh.......

پیر یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:41 ق.ظ http://davaran.blogsky.com

اول سلام .. بعد برم بخونم نوشتهاتونو .. شاد باشید و برقرار

نوید... پسر جنوب .. دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:58 ب.ظ http://ExE.BlogSky.Com

سلام دوست عزیز خوبی ؟ خوشی ؟ سلامتی ؟ وبلاگ قشنگی داری و مطالب خوندنی مینویسی انشالله همیشه موفق و موید باشی ..!!
آرزومند آرزوهایت نوید { پسر جنوب } منتظرم .. بیا

پسری با کفشهای کتانی! دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 04:45 ب.ظ http://mohammad86.persianblog.com

سلام آقا بهروز گل!...............خوبی؟..............خوشی؟............سلامتی؟..................کم پیدا شدی؟.............از این متن های قشنگ قشنگ هم مینویسی!..................خوبه!................فکز کنم خبری شده!..........آرههههههههههههههههههههههههه؟! (چشمک)................خوشحال باشی و خوش تیپ دوست گلم...

مطهره دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:52 ب.ظ

اون که فداییته دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:55 ب.ظ

سلام امیر جووووووووووون
خوبی؟
امیدوارم منو با این اسم مستعار شناخته باشی
مثل همیشه قشنگ و پر انرژی و جذاب اپ کردی
فقط...فقط دعا کن ......فقط این روزا واسم دعا کن امیر
-----------تو مپندار که خاموشی من هست برهان فراموشی من-------------

یاس خانم پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:11 ق.ظ http://yasesefid.blogsky.com

خیلی قشنگ بود

افشین جمعه 20 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:42 ق.ظ

سابولیکوم بازم مثل همیشه قشنگ و با معنی بود مرسی *خوش باشی

آموزش زبان نصرت سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:27 ب.ظ http://WWW.DR-NOSRAT.TK

آموزش مکالمه زبان انگلیسی نصرت در 90 روز آخرین روشی است که در دنیا در زمینه آموزش زبان انگلیسی پدید آمده است. این روش که بهترین و سریعترین و همچنین موفق ترین روش آموزش زبان انگلیسی در دنیاست توسط یک متخصص زبان انگلیسی ابدا ع شده است و موسسه نصرت آنرا به فارسی در آورده است تا این متد قابل استفاده برای فارسی زبانان شود جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه نمایید(ورژن جدید و قدیم شامل 93 درس ) همچنین آدرس وبلاگ ما http://english90day1.persianblog.com

لیدا چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:43 ق.ظ http://lidaa.persianblog.com

سکوت همیشه زیباست ٬ چون بقول شاملو : سکوت سرشار از سخنان نا گفته است .

مینا چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:52 ق.ظ http://dolfin82.persianblog.com

رویا سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 05:04 ب.ظ

خیلی خیلی قشنگه . موفق باشی

کبوتر سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 04:11 ب.ظ

بار دیگر آمدم
شاید مدتی کوتاه
و شاید مدت طولانی
اما آمدم
آمدم که ثابت کنم
اما نمیدانم چگونه

رویا سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 04:30 ق.ظ

موفق باشی .متنتون خیلی قشنگه


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد